Titipan KHAS buat YB MPMUM!

Posted by adzlyna86 On 08 August 2009 Comments
Menggalas sebuah amanah kepimpinan tertinggi diperingkat mahasiswa bukannya mudah. Apatah lagi jika amanah ini disambung dari kesinambungan kepimpinan yang agak kurang berkesan sebelum ini. Memang senang orang bercakap,MPMUM tak buat kerja,MPMUM dok senang je duduk sekreteriat,bla..bla..etc.Bercakap itu mudah,modalnya air liur. Yang membuat kerja memerlukan lebih dari mengeluarkan air liur untuk bercakap.

Saya tidak mengatakan MPMUM kali ini THE PERFECT ONE,jauh sekali. Cuma saya mengagumi sahabat-sahabat yang berada di MPMUM yang dahulunya saya kenali sebagai orang biasa sahaja...kini saya melihat perubahan yang ketara dalam diri mereka. Kepimpinan & Kesungguhan mereka menunaikan amanah yang diberi.Maryam..Fadzil..Aizat..
Zila..Hafiz..Fitrah sekadar menyebut beberapa nama.

Bermula dengan tarikh PRK yang dilambatkan,setahun menunggu piliharaya di adakan. dan penantian itu sungguh berbaloi apabila laungan TAKBIR buat pertama kalinya bergema di DTC,UM setelah 5 tahun kontang dari jeritan bermakna itu!


sungguh,YB-YB ini tidak mengharapkan kemewahan mahupun kesenangan pun. Dengan keadaan kebanyakan mereka tidak diberi kemudahan untuk menetap dikolej kediaman hatta Exco Kolej Kediaman dan luar kampus :Fadzil Jamal pun tidak dapat menetap dikolej. Dan mereka jauh sekali dihamparkan dengan pelbagai kemudahan seperti yang dinikmati oleh mpmum (baca:mpmum aspirasi a.k.a gerak) sebelum ini.

Walaupun mungkin bermula agak lambat dan ada kelemahan di sana-sini. Namun,saya tetap menghargai usaha perubahan yang dilakukan oleh pihak MPMUM (baca:Pro-m) pada kali ini.

Ziarah Luar Kampus siri 1
Jika sebelum ini,saya selaku penduduk luar kampus,belum pernah merasa ziarah yang dilakukan mpmum (baca:aspirasi a.k.a gerak) sebelum ini. namun,permulaan semester ini MPMUM 08/09 telah pun berinsiatif untuk turun ke penginapan luar kampus di Vista Kerinchi,Flat PKNS,Perumahan Pantai Permai,Blok Angkasa,Kondo Rakyat dan sekitar PJ.
dengan berbekalkan sedikit cenderahati dari HEP disertakan dengan seplastik gula yang ditaja hasil kutipan duit YB-YB MPMUM PRO-M sendiri. Ziarah yang singkat ini dirasakan cukup bermakna. Matlamatnya cuma ; menunaikan hak pelajar luar kampus yang selama ini kurang dipeduli dan mengumpul permasalahan yang dihadapi oleh mereka.

Fadzil Jamal tekun mendengar aduan mahasiswa luar kampus


FESKUM 2009
saya terlibat secara tidak langsung dengan FESKUM kali ini, membantu apa yang patut dan
menolong apa yang perlu. Namun, warga FESKUM yang diketuai oleh Saudara Syazwan amat bersemangat untuk memastikan FESKUM kali ini membawa satu PERUBAHAN yang dinanti-nantikan semua.

Sinar perubahan itu mula terserlah sinarnya, apabila Yang Amat Mulia Raja Nazrin sendiri yang mencemar duli turun ke majlis perasmian FESKUM membisikkan kepada NC ~"This is the best FESKUM ever!"

mungkin cukup ringkas,tapi memberikan kredit cukup besar kepada Jawatankuasa Pelaksana FESKUM pada kali ini.

TITIPAN SEMANGAT BUAT SEMUA SAHABAT-SAHABAT MPMUM

Perjuangan ini bukan mudah, masing-masing pasti akan bertemu rencah ujian tersendiri namun saya suka berkongsi kata-kata Tuan Guru Nik Aziz Nik Mat : Letakkan dunia di bawah dagu, akhirat di depan mata. Sesungguhnya yang utama sekali ialah kemanisan iman dan kecintaan pada perjuangan Islam,yang Allah telah campakkan dalam hati kita dan kesenangan dunia bukanlah apa-apa.

memetik kata-kata lain pula..
Leaders aren't born they are made. And they are made just like anything else, through hard work. And that's the price we'll have to pay to achieve that goal, or any goal ~vince lombardi

Hanya ini yang mampu saya titipkan buat kalian..Sekian Wassalam!
Powered by Blogger.

Followers

My Devotion Is My Passion

Nzlaa86 Production's