ISA : akta zalim tiada kompromi

Posted by adzlyna86 On 02 August 2009 Comments
saya merasa begitu jengkel mendengar propaganda media yang mewaja
hkan demo ISA baru-baru ini dengan perhimpunan memusnahkan harta benda negara (1) tidak cukup dengan itu, alasan lapuk yang masih digunakan ~ menyusahkan rakyat (2).

Berbanding dengan AUKU, ISA merupakan akta zalim yang telah lama dibantah oleh rakyat. Berderet forum,perbincangan,memorandum,kempen telahpun dianjurkan untuk mendesak akta ini dimansuhkan. Dan kemuncaknya ialah Demo ISA-1 Ogos 2009.

Jika BERSIH tahun lalu,Bandaraya KL berwarna kuning...kali ini,dilimpahi oleh lautan manusia berwarna merah. Dan kali ini pihak berkuasa lebih bersedia. Bersedia untuk melepaskan tembakan wator canon berkali-kali tanpa kasihan belas, membuang gas pemedih mata tidak mengira tempat.

"Pertarungan yang kita lihat, bukanlah suatu yang baru,
Ia adalah pelampauan, tetapi dengan nama-nama yang baru.
Pertarungan di antara beberapa kumpulan yang saling bercakaran,
Tetapi apabila untuk menentang agama, mereka bersatu"
-Islam Tidak Tertegak Dengan Kata

saya bersetuju forum dan debat terbuka tentang ISA di adakan. Saya sangat bersetuju.
Panel : 1)kalangan menteri atau lebih aula NAJIB sendiri 2)Mangsa ISA : saari sungib/Teresa Kok/ 3)Ahli akademik/Ahli hak asasi manusia/Mufti

satu kisah terdekat dengan kita,tahun lalu 2008. Kisah yang cukup menyayat hati akibat kezaliman ISA : 7 tahun dalam ISA, Shahrial sedih menatap wajah anak yang sudah tidak bernyawa.

Jika benar mereka ini berbahaya untuk keselamatan negara, dan mudarat cukup besar ISLAM tidak pernah menggariskan penghukuman tanpa bicara dan penyeksaan semasa tahanan. Kepada yang masih merasakan ISA releven dan perlu diteruskan.Sila FIKIR-FIKIRkan jika anda yang berada dalam lokap hanyir kamunting!

Powered by Blogger.

Followers

My Devotion Is My Passion

Nzlaa86 Production's