i'm going BACK home!

Posted by adzlyna86 On 17 November 2008 Comments


AK5110
(KUL-BKI) KL-KK
1030 Hrs-1255 Hrs
24 Nov 2008

Setelah 2 minggu berdepan dengan exam,kini saya menghitung hari untuk balik ke tanah air tercinta..hari-hari yang berlalu menunggu tarikh penerbangan begitu lambat dirasakan berlalu..
almaklumlah,semua kawan-kawan (ijah..nor..jita..ckyn..aan dll) dah balik sejurus saja exam abis..tinggallah saya masih di Um ..menyelesaikan urusan yang belum selesai..dan masih ada tanggunggjawab masih perlu di penuhi..dan di sebabkan cuti kali ini tersangat pendek,betul-betul rasa tak sabar mo balik rumah... =(

oleh sebab kampung saya terletak nun jauh di sana..overseas..dan pulangnya ke kampung halaman paling kerap 2 kali setahun..jadi tiap2 saat-saat kepulangan sememangnya di tunggu-tunggu..dan setiap kali balik ke kampung..mesti ada AZAM balik kampung menyertai..kali ini saya berazam akan memanfaatkan kepulangan ke rumah dan masa bersama keluarga sebaik mungkin dari cuti yang lalu..rumah adalah Medan dakwah yang paling HAMPIR dan paling BESAR pada kita..

Firman Allah SWT, di dalam Surah at Tahrim : 6
“Wahai orang-orang beriman! Peliharalah diri kamu dan ahli keluarga kamu dari api neraka yang bahan bakarnya adalah manusia dan batu; penjaganya malaikat-malaikat yang kasar, yang keras, yang tidak mendurhakai Allah terhadap apa yang diperintahkan-Nya kepada mereka dan selalu mengerjakan apa yang diperintahkan”

saya menulis untuk memberi ingat kepada DIRI yang selalu LALAI dan TERLUPA..pulang kita pulang bermakna..pulang bermisi..moga peluang dan ruang yang ALLAH bagi ini di gunakan sebaik mungkin.. insyaAllah..
Powered by Blogger.

Followers

My Devotion Is My Passion

Nzlaa86 Production's