Malaysia Kini : Ulasan Ringkas

Posted by adzlyna86 On 22 May 2008 Comments

Tsunami politik yang melanda Negara kita telah mengubah lansdkap perjalanan politik Negara sekarang.Era Pasca pilihanraya ini menunjukkan kepada kita sehingga hari ini BN masih belum stabil dan semakin goyah. Ada beberapa isu yang menarik untuk sama-sama kita kongsi.


1) media pasca pilihanraya :
TV3 dan RTM seolah-olah tidak mengambil pengajaran dari apa yang berlaku pada PRU12. Masyarakat tidak lagi merasakan media-media ini relevan dan kempen-kempen gah di TV tidak mempengaruhi pun sebahagian masyarakat yang inginkan perubahan. Kini,media-media ini disibukkan pula dengan agenda membela maruah BN yang telah tercalar semasa PRU 12. Isu-isu yang diwar-warkan hanyalah sekitar propaganda terancang untuk memprovokasi pentadbiran negeri-negeri pimpinan Pakatan rakyat ; contoh isu BABI di sepang ; macamlah sebelum ini binatang-binatang itu bukan “bermastautin” di Selangor, Isu perlantikan pengarah JHEIP di perak,isu manifesto pakatan rakyat di Selangor ; beria-ia mereka menuntut manifesto tersebut dibuktikan terlaksana , sehingga membuat laporan dibalai polis. Lucu. Hakiktnya belum genap setahun pun kerajaan baru ini memerintah. Perubahan perlukan masa. Sedangkan mereka tidak terhitung pun manifesto dan janji-janji emas mereka yang tidak terlaksana lagi sejak berpuluh tahun. Mereka semakin tidak rasional. Isu yang dimainkan mereka juga berkenaan ketuanan Melayu. Tidak salah gagah mempertahankan bangsa,tetapi sepatutnya dengan cara yang lebih baik. Jika separuh berita di TV adalah isu-isu mereka sahaja,di mana kesungguhan pula untuk membela isu-isu rakyat. Hentikan bertikai sesama bangsa. Sedangkan ramai rakyat melayu yang melarat,bermasalah sosial..Stop all of these crap!!! (maaf kalau agak kasar)

2) jenayah kelas pertama??
Semenjak beberapa tahun kebelakangan ini,perasan atau tidak..jenayah yang terjadi di Malaysia sudah mencapai kelas pertama. Kes-kes yang selama ini kita dengar hanya berlaku di AS,Negara-negara Barat..telah pun terjadi di Negara kita. AMAN kah kita? SELAMAT kah kita?MAKMUR kah Negara? Bermula dengan kes tragis arwah adik nurin jazlin. Kanak-kanak dirogol,dibunuh,dibuang.KEJAM. Kes adik sharlinie dan adik asmawi yang hilang tanpa jejak. Kes rompakan terbuka di KLIA ; ala-ala filem org putih dah. Baru-baru nie ; kes penemuan kepala..kemudian badan tanpa tangan dan kaki..DAHSYAT. Kes orang awam mengamuk di bank sebab wang pencen dan menjadikan 15 orang tebusan. ASTAGFIRULLAH..apa dah jadi??semua kes-kes ini biasa ditonton dalam CSI di TV..kini berlaku di Negara kita??sedarkah kita..wahai pemimpin..wahai rakyat..masih kita berasa selamat duduk di Negara ini?


ini cuma cebisan ulasan situasi sebenar negara kita...moga kerajaan sekarang tergerak hati untuk mencuba solusi yang mungkin tidak digunakan seoptima mungkin sebelum ini..untuk mengatasi segala kebobrokan yang sedang berlaku dinegara kita tercinta ini.BACK TO AL QURAN AND AS SUNNAH..pasti selamat dunia akhirat.InsyaAllah.
Powered by Blogger.

Followers

My Devotion Is My Passion

Nzlaa86 Production's