HOLIDAY TIME !!!!

Posted by adzlyna86 On 09 May 2008 Comments


Bagi majoriti mahasiswa IPT/S yang telah pun sehabis upaya memerah keringat dan otak menghadapi exam. Masa yang ditunggu-tunggu telah pun tiba..Holiday Time !!

bagi yang telah selamat balik..atau yang akan balik satu kegembiraan yang dikongsi bersama ialah kegembiraan menemui Keluarga..ibubapa,adik beradik,saudara mara yang selama ini jauh di mata.


Sudah tentu di dalam flight lagi sudah terbayang-bayang apa agenda..aktiviti..perancangan kita semasa balik ke negeri tercinta,sabah ataupun sarawak..balik nak makan masakan rumah, nak jumpa kawan-kawan,nak tengok TV,nak jalan-jalan..dll. Apapun jua perancangan kita..pastikan ianya adalah perancangan yang baik dan set pemikiran yang mesti kita miliki ialah Setiap DETIK yang kita ada adalah amat berharga.


atas keyakinan inilah,kita perlu membetulkan paradigma dan tindakan kita..CUTI bukanlah mutlaknya untuk berehat semata-mata..kehidupan..tanggungjawab asasi kita tetap berjalan tanpa mengira waktu cuti ataupun tidak. Tanggung jawab asasi yang kita sedia maklum ialah mengajak orang melakukan kebaikan dan meninggalkan kemungkaran (amar maaruf nahi mungkar). Lebih-lebih lagi inilah RUANG dan PELUANG kita berada dekat dengan keluarga, masyarakat dan negeri kita tercinta. Manfaatkan RUANG dan hargai PELUANG yang Allah kurniakan untuk membuat sesuatu yang bererti dan berguna. Biar kepulangan kita ada kesannya kepada keluarga walau sedikit. Dan masa kepulangan ke Sabah Atau Sarawak inilah masa kita untuk menyumbang kepada pengislahan masyarakat di tempat kita. Sertai apa jua aktiviti bersama masyarakat yang kita mampu. Kerana kita sama-sama maklum bahawa masyarakat negeri kita amat memerlukan suntikan kefahaman ISLAM.


PESAN ANA PADA DIRI DAN SAHABAT-SAHABAT ;

Berusahalah Menyumbang Walau
sedikit

Kerana Nilai amalan disisi Allah bukan pada Hasilnya tetapi pada
APA yang telah kita lakukan untuk menolong agama Allah. Dan gerak kerja DAKWAH
ini tidak akan gemilang jika kita hanya memberikan masa LAPANG kita untuknya.
Kita adalah daie fulltime,bukan part time..


Wallahua'lam..siiru ala barakatillah..teruskan mencari keredhaan Allah
Powered by Blogger.

Followers

My Devotion Is My Passion

Nzlaa86 Production's