Seronok Berkerja

Posted by adzlyna86 On 24 April 2008 Comments


Dalam setiap apa yang kita lakukan..study,berkerja,

berdakwah,beribadah..semuanya akan lebih mudah dan ringan kalau kita dapat mewujudkan perasaan seronok dan enjoy semasa melakukan semua itu..


Hatta,kerja yang ada bertimbun..semua tak siap lagi..semua belum sempurna...kerja yang lalu banyak kesilapan..paling penting kita kena positif dan seronok melakukannya.

Kadang-kadang perkara ini kita terlepas pandang,maka terjadilah situasi di mana buat kerja separuh hati...malas dan culas dalam belajar,berkerja..inspirasi dalaman tidak ada dan menyebabkan kita kurang berenergi dalam melakukan sesuatu.
Bagi saya,inilah sumber kekuatan (merasa seronok berkerja) selain pergantungan harap dengan Allah di kala kerja-kerja berbaris menunggu untuk disempurnakan dan apabila hasil kerja yang dihasilkan tak seperti yang dijangka..semangat ini juga diperlukan. Iaitu Merasa cukup dengan apa yang dah dilakukan dan menerima semua kekurangan sebagai pendorong untuk menjadi lebih baik di masa depan.so..pesanan pada diri..dan semua..Have Fun in doing everythings..studies..Dakwah..Tarbiah =)
Step By Step
When my existence seems to dissapear
I will look the PLACE where I can do my best I can
From now on i'll deliberate slowly..
i Won't be impatient
i Won't be greedy
i Won't give up
Becoz Everyone takes thing Step By Step...
(Aya : One Litre Of Tears)
Powered by Blogger.

Followers

My Devotion Is My Passion

Nzlaa86 Production's